КНИЖКОВІ МЕДІАТОРИ

«Все, що потрібно знати сучасній людині, все можна знайти в книжках»

Центральна районна бібліотека імені Ф. Достоєвського ЦБС Солом’янського району міста Києва

КНИЖКОВІ МЕДІАТОРИ

Проєкт промоції та популяризації читання в умовах глобальних соціально−культурних змін та тотальної діджиталізації.

Преамбула

Проєктпромоції та популяризації читання #Книжкові_медіатори, з’явився  як результат участі у Стратегічній сесії “Як збільшити читання в Україні” від Українського Інституту книги, яка відбулася 22 листопада 2019 року у хабі Освіторія, та циклу семінарів «Трансформаційні процеси у бібліотечній сфері» від ВГО «Українська бібліотечна асоціація», які відбулися для бібліотекарів Солом’янки 9−11 грудня 2019 року в Центрі неперервної культурно-мистецької освіти НАКККіМ.

Парадигма

Часто поштовхом для руху вперед  стає здатність перетворити виклики на можливості.

Вітчизняна бібліотечна сфера стоїть сьогодні перед  викликами  осучаснення, такою можливістю стало артикуляція на найвищих щаблях влади та громадянського суспільства питання  «популяризації та залучення читання», яке вийшло  зі стану «постійної стурбованості» у статус проблеми, що має суспільний резонанс.

Концепція проекту:

Актуалізація  бібліотекою своєї ролі, як інституції, яка спроможна задавати тренди читацької культури та  формувати правила гри на читацькому полі, власним прикладом показуючи, що практики промоції читання можуть бути  цікавими, привабливими, зробленими якісно та вчасно, а інструментарій читання можна ефективно використовувати для вирішення складних соціальних завдань.Популяризація читання як соціальної практики, яка може поєднувати людей із різних зовнішніх світів та створювати конструктивну соціальну взаємодію.

Цілі проекту: відновлення престижності читання; доступність читання у різних форматах; розповсюдження важливих для суспільства сенсів через читацькі практики, посилення інституційної спроможності бібліотеки,формування навичок отримання задоволення від читання.

Очікувані результати проекту: повернення втрачених навичок читання в широкому сенсі, особливо серед дітей та молоді, в яких переважає «кліпове мислення»; покращення впізнаваності українських авторів; збільшення читачів бібліотеки та користувачів бібліотечного продукту в мережі.

Дорожня карта проекту.

  • Кроссекторальні літературні активності − творчі практики промоції читання
  • Діджиталізація та нові сервіси − створення мультимедійних путівників по читанню
  • Посилення бібліотечного портфелю – активний сучасний фонд в вільному доступі

Перші місяці проєкту(грудень 2019 – січень 2020) були спрямовані на мультидисциплінарні активності, які поєднуватимуть  розвиток культури  читання  з важливими питаннями сучасності.

Однак з початком коронавірусної пандемії бібліотека отримала новий виклик – утримати  користувача. Для проєкту криза стала новою точкою відліку – для переосмислення сенсу та втілення змін. Нам довелося шукати способи адаптації до нових умов, подбати про комфортні для людей технології, думаючи про те, як допомогти читачам вийти за межі території, яка для багатьох суттєво зменшилася.

Цей період ми використали щоб збільшити привабливість бібліотеки. Ми створили умови безпечного виконання професійних обов’язків та знайшли нову тональність у реалізації проєкту, створюючи якісні культурні продукти і продовжуючи належно комунікувати з аудиторією, ефективно використовуючи можливості онлайн нетворкінгу.

Детальна інформація про реалізацію проекту тут

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *