Монтажник

Монтажник – історична місцевість Києва, селище у Солом’янському районі. Розташоване на західних схилах Байкової гори вздовж вулиці Монтажників та прилеглих до неї вулиць. Прилягає до місцевостей Божків ярЗабайків’яОлександрівська слобідка.

Над лівим берегом річки Совки, на схилах Байкової гори між вулицями Кіровоградською та Медвинською існує місцевість із досить специфічною назвою — Монтажник.

Це одне із наймолодших житлових формувань у районі. Забудову селища було розпочато в 1949 році. Першими мешканцями стали 750 працівників тресту «ПромЕнергоМонтаж», що й зумовило назву району.

«Селище розташоване вздовж вулиці Монтажників та прилеглих до неї Медвинської вулиці та Куп’янських, Лисичанських, Травневих вулиць і провулків. Прилягає до місцевостей Божків яр, Деміївка, Забайків’я і Олександрівська слобідка. Має оригінальну форму нитки з нанизаним на неї намистом (серія рівнобіжно розташованих колоподібних тупиків вздовж вулиці Монтажників). Забудоване на території колишніх Берлізових Городів з 1949 до середини 1950-х років одноповерховими приватними й двоповерховими багатоквартирними будинками (архітектор — С. Г. Андрієвський). Самостійного адміністративного статусу не має», — так описано в Короткому топонімічному словнику[1].

«Серед збереженої малоповерхової забудови означених видів існують два типи розпланувальних систем — поквартальна та без квартальна. Остання характерна для селищ, що в своїй планувальній структурі розроблялися із врахуванням складного рельєфу ділянки забудови. До такого селища належить «Монтажник». Загальну огорожу, складену з пустотілих блоків, було зведено вздовж основної вулиці — вул. Монтажників у селищі «Монтажник».

Селище «Монтажник», 1947—1953 рр. Розташоване в Забайків’ї, понад Совськими ставками, вище сучасної вул. Кіровоградської. Будувалося як відомче житло для тресту Київпроменергомонтаж. Розплановане на видовженому мисі, що є проміжною терасою між Совськими ставками та Байковим нагір’ям. Загальна площа забудови селища — 11,7 га. Автор проекту селища — арх. С. Андріївський.

Визначальними факторами для розробки даної розпланувальної структури селища стали особливості місцевості зі складним рельєфом. При цьому був застосований зарубіжний досвід котеджної забудови з присадибними ділянками, розміщеної в рельєфі.

Мис, на якому розташоване селище, розділяється головною вулицею на дві частини. Від головної вулиці (вул. Монтажників), яка, плавно вигинаючись, підіймається на схил, відходить низка внутрішньоквартальних  проїздів — тупиків. Вони розділяють масив садибної забудови на окремі групи з кільцевим розташуванням садиб в кінці тупиків. Цей розпланувальний прийом в означеній ситуації був найбільш економічно вигідним. Селище будувалося в дві черги: 1947—1950 рр. — I черга (42 перші будинки) та 1950—1953 рр. —  II черга.

На території селища від котеджної забудови 1950-х рр. на сьогодні збереглася, переважно, забудова вздовж вул. Монтажників[2].

[1] Пономаренко Л. А., Різник О. О Київ. Короткий топонімічний довідник. Довідкове видання. С. 44.

[2]Ієвлєва В. П. Малоповерхова житлова забудова Києва (робітничі селища) 1930—1950 рр. С. 139—140.

Вулиця Монтажників – вулиця в Солом’янському районі Києва, місцевість Монтажник. Пролягає від вулиці Володимира Брожка до Медвинської вулиці та вулиці Дежньова. Продовженням вулиці є вулиця Нечуя-Левицького.

Виникла в середині ХХ століття (не раніше 1949 року) під назвою 468-а Нова, з 1944 року була частиною вулиці Левицького (з 1955 року – вулиці Нечуя-Левицького]), а з 1958 року – Ямпільська. Сучасну назву набула 1961 року, як головна вулиця однойменної місцевості.

Особливістю вулиці є наявність шість бічних тупикових відгалужень, вздовж яких розміщена частина забудова вулиці.

Медвинська вулиця – вулиця в Солом’янському районі м. Києва, місцевість Монтажник. Пролягає від вулиці Нечуя-Левицького та вулиці Монтажників до кінця забудови.

Медвинська вулиця виникла у середині ХХ століття (не раніше 1949 року) під назвою 483-я Нова. Сучасна назва – з 1955 року на честь села Медвин на Київщині.

Забудова – малоповерхова приватна

 

 

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter