Віртуальна довідка

35 коментарів для “Віртуальна довідка”

Ваcилина

сказав:

Чи є в бібліотеці англомовна художня література? в магазині дуже дорого 🙂

Ольга

сказав:

Доброго дня. Мені терміново потрібно взяти кілька книг. Підкажіть, будь-ласка, як я можу це зробити.

оля

сказав:

Читаю Біблію вже 20 років, знаю Новий заповіт, та й Старий також, але нещодавно зацікавилась Кораном. Кажуть, що мусульмани визнають Христа і взагалі, там багато запозичень з Біблії. Чи правда це, і чи можна вважати Коран такою самою священною книгою для людства, як Біблія?

Безпарточна Тамара

сказав:

Коран – священна книга усіх мусульман. Це перша письмова пам'ятка арабською мовою, що складається з релігійних поглядів на світ та природу, з догматичних положень, правових норм, обрядів, ритуалів, та традицій арабів. Мусульмани вважають Коран Аллаховим словом, а його текст – вкладеним в уста Мухаммеда самим Богом. Коран насичений запозиченнями з Біблії. Однак це не зашкодило авторитету Корану, а навпаки, частково навіть сприяло легшому його сприйняттю для завойованих мусульманами християнських народів. Так як вони вбачали в ньому знайомі їм імена, сюжети, заповіді
Більше інформації на цю тему ви можете знайти в літературі:
1. Бублик С.А Релігієзнавство. – К.: Юрінком Інтер,1999. – С.254 – 258.
2. Лубський В.І., Лубська М.В. Історія релігій. – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 776 с.
3.  Коран. – М.,1990.

наталія

сказав:

Добрий день. Дуже цікавить релігія Бон. Де можна знайти літературу по даному питанню?

Безпарточна Тамара

сказав:

Бон – національна релігія тибетців, які відрізняють її від тибетського буддизму, хоча і використовують багато спільних з ним термінів і вчень. Релігія Бон в її нинішньому вигляді виникла в X-XI століттях. Хоча в бонських текстах містяться міфи про існування цієї релігії до проникнення буддизму в Тибет, прихильники сучасної релігії Бон стверджують, що їхня релігія тотожна добуддійській тибетській релігії, вчені вважають що ці міфи і твердження не відповідають дійсності. Тибетські буддисти розглядають Бон як окрему релігію, проте можна вважати, що Бон найточніше характеризується як неортодоксальна форма буддизму.
Більше про цю релігію Ви можете прочитати в літературі, які можна знайти у бібліотеці. 
Література:
Дугаров Р. Н. Бон и буддизм в традициях древних верований Амдо-Кама (Великого Тибета VII—XVII вв.). – Улан-Удэ, 1999.
Жуковская Н. Л. Ламаизм и ранние формы религии. – М. Наука. 1977.
Кузнецов Б. И. Древний Иран и Тибет. (История религии бон). – Спб., 1998.
Кычанов Е. И., Мельниченко Б. Н. История Тибета с древнейших времён до наших дней. — М., 2005.
Туччи Дж. Религия бон // Религии Тибета. — СПб., 2005. С. 266—309.
Цендина А. Д. И страна зовется Тибетом – М., 2002;

Максим

сказав:

Здравствуйте. Не могу найти никакой информации про Южное кладбище в Киеве. Помогите, очень надо!

Безпарточна Тамара

сказав:

Південне кладовище розташоване не в самому Києві, а у селищі Віта Поштова на 7 км. траси Київ-Одеса. У 2009 р. його закрили для масових поховань. На території кладовища знаходиться храм Антонія і Феодосія Печерських – засновників Києво-Печерської лаври і основоположників чернецтва на Русі. (ХІ ст.). Поруч з Південним кладовищем ми можемо побачити німецьке військове кладовище, на якому й досі ховають останки німецьких солдат періоду ІІ Св.в., знайдених у ході пошукових операцій на території Київщини.

Надія

сказав:

Були у Львові, бачили у центрі башню Корнякта. Чесно кажучи, з екскурсії нічого не пам’ятаю про цей туристичний об’єкт, але в голові крутиться назва. Поясніть, що це.

Безпарточна Тамара

сказав:

У житті Львова визначну роль відіграв грек за походженням Костянтин Корнякт. (народився в м. Ретімно на острові Крит).  У Львові його родина поселилася в 16 ст. Корнякт був купцем, мав широкі зв’язки з Османською імперією та поставляв товари до Молдови і Німеччини. У 1569 р. польський король звільнив його від сплати мита за заслуги перед Львовом. 1571 р. Костянтин отримав титул шляхтича, фамільний герб і призначений на посаду митного чиновника руських земель (обіймав 12 рр.). торгував вином, збагатився і купив земельні угіддя біля Львова і Перемишля. Як пливова особа, Корнякт захищав перед польським королем права православних міста. Був відомим меценатом: побудував Будинок Корнякта і Вежу Корнякта (дзвіниця братської церкви). Виділяв кошти на розбудову і утримання церков у Львові, шкіл і лікарень.

Олег

сказав:

«Діалектизми в повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків»

Безпарточна Тамара

сказав:

Пацалюк, В. Діалектизми в повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків» [Електронний ресурс] / В. С. Пацалюк А. І. Веренько  // Вінницький національний технічний університет,. – Режим доступу : file:///C:/Users/Я/Downloads/6641-24551-1-PB.pdf
Марина Кришталь  Морфологічні гуцульські діалектизми в повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків»[Електронний ресурс] // Студентські лінгвістичні студії (2). pp. 109-115.- Режим доступу : http://eprints.zu.edu.ua/15861/1/Гримашевич%20Кришталь%20109-115.pdf

Марина

сказав:

Мені треба написати доповідь на тему: Особливості стратегічного управління інноваційними проектами. Допоможіть з літературою будь-ласка.

Безпарточна Тамара

сказав:

Волощук Л. О. Інноваційний розвиток та економічна безпека промислових підприємств: проблеми комплексного управління [Текст] : монографія / Л. О. Волощук ; Одеськ. нац. політехн. ун-т. – Одеса : Апрель, 2015. – 395 с. : рис., табл.
Присяжнюк О. Ф. Напрямки удосконалення управління інноваційними проектами в Україні / О. Ф. Присяжнюк, М. Ф. Плотнікова // Вісн. Нац. ун-ту «Львівська політехніка». «Менеджмент та підпри ємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку». – 2013. – № 776. – С. 303–309.
Боярська, М. Розвиток моделі управління інноваційними процесами  [Електронний ресурс] / М. О. Боярська // Ефективна економіка. – 2011. – № 5. – Режим доступу : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=570
Чухрай Н. І. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства : підручник / Н. І. Чухрай, О. П. Просович ; Нац. ун-т «Львівська політехніка». – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2015. – 500 с.
Лепейко Т. І. Управління інноваційними процесами на промислових підприємствах : методологія та практика [Електронний ресурс] : монографія / Т. І. Лепейко, М. О. Боярська. – Xарків : Вид. ХНЕУ, 2013. – 220 с. – Режим доступу: http://www.nas.gov.ua/siaz/Ways_of_development_of_Ukrainian_science/article/14058.062.pdf.
Строкович Г. В. Особливості стратегічного управління інноваційними проектами [Електронний ресурс] / Г. В. Строкович // Економіка і суспільство. – 2017. – № 9. – С. 678.681. – Режим доступу: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/9_ukr/115.pdf.
Шульгіна Л. М. Інноваційний розвиток підприємств: формування стратегій [Електронний ресурс] : монографія / Л. М. Шульгіна, В. В. Юхименко ; Нац. техн. ун-т України «КПІ». – Київ : Univest PrePress, 2015. – 212 с. – Режим доступу: http://management.fmm.kpi.ua/wp-content/uploads/2015/04/Innovaciyniy_rozvitok_mashinobud.pdf.

Студент

сказав:

Добрий день. Цікавить традиційний одяг індусів. А також зачіски. Що їли середньовічні індуси?

Безпарточна Тамара

сказав:

Традиційний індійський одяг – не зшитий. Він являв собою кількаметровий відріз тканини, яким людина обгортала своє тіло й ноги, роблячи зборки на поясі, а вільний край перекидався через плече на груди.Жіночий різновид такого одягу називався сарі, а чоловічий – дхоті (на півночі) або лункі (на півдні). До приходу ісламу індійці не носили взуття й головні убори (лише в жахливу спеку жінки запинали голову вільним кінцем сарі). Типовими зачісками були довге волосся у жінок і напівдовге в чоловіків. Портрет типової індійки довершували обов’язкові розкішні прикраси (навіть серед соціальних низів), розпис на руках, долонях і ступнях та напіврелігійнатілака – крапка в центрі лоба.
Їли середньовічні індійці майже виключно рослинні страви й молочні продукти, пили молоко та воду, практично не вживали м’яса та алкогольних напоїв, а домашніх тварин (зебу, верблюдів, буйволів, слонів тощо) використовували тільки як тяглову силу.

Олег

сказав:

Хочу почитати щось про ранню християнську Церкву у 3 ст. Посперечалися з друзями, які вважають що тоді ще не було Церкви, а лише окремі християнські общини.

Безпарточна Тамара

сказав:

Церква як організація почала формуватися лише у 4 столітті. Це доволі суперечливе питання щодо вживання назви «церква» стосовно раннього періоду християнства (1-3 ст.). Додаткову інформацію про християнство, общини та церкву в такій літературі:
Література:
1. Норт Д. История Церкви. Москва, 1993
2. Свенцицкая И. От общины к церкви: о формировании христианской церкви. Москва: Издательство политической литературы, 1985
3. Свенцицкая И. Раннее христианство: страницы истории. – Москва: Издательство политической литературы. 1988
4. Виппер Р. Рим и раннее християнство. – Москва: Издательство АН СССР. 1954
5. Болотов В. Лекции по истории древней церкви I—II – Введение в церковную историю. – История Церкви в период до Константина Великого. 1910.

Володимир

сказав:

Що таке хінаяна?

Безпарточна Тамара

сказав:

Хінаяна – початковий філософський буддизм в усій його чистоті й ортодоксальності. Визначальний акцент у ньому ставиться на особистому спасінні, на особистих зусиллях людини задля звільнення від пут сансари. Послідовники хінаяни відмовляються від усього мирського, вважаючи, що досягти святості та нірвани можливо лише через чернецтво, шляхом багатьох перероджень. Звідси і сповідання «вузького шляху спасіння» та ідеалу архата (так називали найближчих учнів Будди – в хінаяні їх 16). Архат (санкср., досл. –достойний, гідний , праведник) – людина, яка досягла звільнення (нірвани) від ланцюга перероджень (сансари).
Література:
1. Кочетов А. Н. «Буддизм» М., Политиздат, 1968.
2. Кривелев И. А. «История религий» Т. 2 М., “Мысль”, 1988.
3. Мень О.Н. «История религии» М., 1994.
4. Бублик А.П. «Релігієзнавство», К., 2000
5. Лубський С.Р., «Релігієзнавство», К., 1997
6. Калінін В.О., «Релігієзнавство», К., 2002

Наталія

сказав:

Хочу більше дізнатись про історичну драму Лопе де Вега.

Безпарточна Тамара

сказав:

Умовно п’єси Лопе де Вега поділяють на три групи, що повністю обіймають його творчість. Перша група – це драми історичного характеру, друга група – драми, в яких відображено душу старих іспанців, третя група – побутовий театр (comedias do costumbres), який малює сучасне поету життя, зображує іспанців XVI – XVII ст., у палацах магнатів, у будинках купецтва і дворянства, або на самих низинах, на яких живуть зіпсовані люди, антигерої. Сукупність цих трьох груп утворює міцну картину життя іспанського народу. Всі ці три групи сміливо можна віднести до блоку історичної драми Лопе де Вега.
Література:
1. Кржевский, Б. А., Творчество Лопе де Вега (1562-1635) – М. : Изд-во АН СССР, 1940 .
2. Дживелегов А., Бояджиев Г. Історія західно-європейського театру від виникнення до 1789 р. – М.; Л., 2001.
3. Дмитрова Л. Підручна книга з історії всесвітнього театру. – Х.,1929.
4. Ілюстрована історія світового театру. Під ред. Джона Рассела Брауна. – М.,2009.
5. Історія зарубіжного театру. Під ред. Г.Н. Бояджиева і А.Г.Образцовой. – В 4 т. Т.1.- М., 2001.
6. Історія західно-європейського театру . Під ред. С.С.Мокульского. – Т.І. – М., 2007.
7. Игнатов С. С, Испанский театр XVI – XVII столетий, М.- Л., 1939.

Владимир

сказав:

Интересует император Юстиниан. Можете подобрать литературу?

Безпарточна Тамара

сказав:

1. Геростергиос А. Юстиниан Великий — император и святой. — Москва: Изд-во Сретенского монастыря, 2010. — 448 с.
2. Глушанин Е. П. Военная знать ранней Византии. — Барнаул, 1991. — 243 с.
3. Диль Ш. Византийские портреты. – М., 2011. – 742 с.
4. Диль Ш. Юстиниан и Византийская цивилизация в VI веке. — Минск, 2010. – 656 с.
5. Курбатов Г.Л. Ранневизантийские портреты. – Л.,1991. – 272 с.
6. Пигулевская Н. В. Арабы у границ Византии и Ирана в IV-VI вв. — М.‒ Л.: Наука, 1964
7. Серов В. В. Консульства Юстиниана // Античная древность и средние века. — 2013. — Вып. 41. — С. 92-103
8. Удальцова З. В. Мировоззрение византийского хрониста Иоанна Малалы // Византийский временник. — 1971. — Т. 32. — С. 3-23
9. Удальцова З.В. Идейно-политическая борьба в ранней Византии. – М., 1974. – 352 с.
10. Чекалова А. А. Константинополь в VI веке. Восстание Ника. — СПб: Алетейя, 1997. — 329 с.
11. Чернявский С.Н. Юстиниан Великий: император и его век. – М., 2015. – 528 с.
12. Шувалов П. В. Секрет армии Юстиниана: восточноримская армия в 491—641 гг.— СПб., 2006. — 304 с.

Катерина

сказав:

Бачила у ФБ бібліотек Солом’янки майстер-клас з виготовлення курочки, закладки… , ляльки-мотанки. Деякі моменти не зрозуміла, щось не виходить … Скажіть мені будь ласка в якій бібліотеці працюють майстрині? Чи зможуть вони показати вживу індивідуально як це робиться?

Безпарточна Тамара

сказав:

Доброго дня. Звичайно, ви зможете отримати майстер-клас на згадані теми, які проводили працівники бібліотеки ім.Ф.Достоєвського, але після карантину. Такі майстер-класи проводяться по середам о 15-00 г

Вікторія

сказав:

Всі ми знаємо імена видатних художників і митців епохи Відродження, але це, в основному, тільки чоловіки. А що, жінки не творили зовсім?

Безпарточна Тамара

сказав:

Звичайно, жінки-митці епохи Відродження були. Насамперед, слід назвати Маррієту Баровієр. Саме її вважають першою жінкою-митцем в Європі. Вона стала майстром з виготовлення виробів зі скла. Відомо, що вона створила дизайн виробів із муранського скла, зокрема т.зв. «perla rosetta» – шестиреберну перлину яйцеподібної форми, яка мала шестикольорову гамму.
Література:
Баткин Л. Итальянское возрождение в поисках индивидуальности / Леонид Баткин. – Москва: Наука, 1989.
Вазари Дж. Жизнеописания наиболее знаменитых живописцев, ваятелей и зодчих/ Джорджо Вазари. – Москва: Альфа книга, 2008.
Васильева А. Женский автопортрет как отражение изменения самосознания женщин // Уникальные исследования XXI века, 2015. – № 8 (8). – С. 30-41

Елена

сказав:

Добрый день! Очень нужна литература о хлебе : история, технология, рецепты… Кое-что взяла с интернета. Но хотелось бы проштудировать литературу. У меня наметился список книг. Что из этого списка вы сможете мне предоставить : 
   – Хлеб и хлебобулочные изделия — Хлеб ржаной и ржано-пшеничный // Товарный словарь. Том 9 / Гл. ред. И.А. Пугачев. — М.: Госторгиздат, 1961. 
– Кузьминский Р. В., Поландова Р. Д. и др. Хлеб в нашем доме. — М.: Лёгкая и пищевая промышленность, 1981. 
– Хіміко-хімічні технології харчових виробництв: підручник для ВНЗ, 2017.
– Пашкевич Г.О. « Хліб давньої України», 2012.
– Барыкин К. К., Коваленко М. А. Каравай от А до Я. — 2-е изд., доп. — М.: Новый ключ, 2005.
– Ауэрман Л.Я. «Технология хлебопекарного производства», 1984.
    Буду благодарна за эти книги или по этой теме.

Безпарточна Тамара

сказав:

Доброго дня! З Вашого списку книги :
– Пашкевич Г.О. « Хліб давньої України», 2012.
– Ауэрман Л.Я. «Технология хлебопекарного производства», 1984.  ми зможемо замовити для
Вас по МБА з бібіліотеки імені Л. Українки. І, крім них, ще наступні книги :
– «Хліб наш насущний», 2003.
– «Хлеб на вашем столе», 1990.
– Кочерга А. И.«Хлеб на обеденном столе»,1985.
– Шайкин В. Г. «У истоков хлеба», 1982.
Книгу Степаненко В. И. «Хлеб», 1989. Ви зможете взяти в нашій бібліотеці.
Книга :  «Хіміко-хімічні технології харчових виробництв: підручник для ВНЗ», 2017. Знаходиться в
бібліотеці імені М. Рильського, тел. 525-52-30. Вам самим потрібно до них звернутись.
  Чекаємо Вас після карантину! Раді будемо Вам допомогти!

Лариса

сказав:

   Доброго дня! Мені дуже потрібно опрацювати твори Мих. Брайчевського «Хозарія і Русь»,  «Суспільно-політичні рухи в Київській Русі», « Історична думка в Київській Русі». Ваш ел. каталог показує, що у вас вони є (Вибрані твори т.2 і Твори т.1). Мене це дуже радує, бо я живу поряд. Але я так розумію, що вони знаходяться в чит. залі. У мене маленька дитина, і я не можу працювати в бібліотеці. Чи зможу я взяти книги додому на декілька днів. Гарантую цілісність книги і вчасне повернення. Буду дуже вдячна!

Безпарточна Тамара

сказав:

 Доброго дня! Так, ці книги є у фонді читальної зали. Ми дозволимо брати по одній книзі за умови вчасно повертати. Можливо на термін 1-2 тижні.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *